?>

Süt ve süt ürünlerinde prostat kanseri tehlikesi

Prof. Dr. Uğur coşkun

Sağlık - 4 yıl önce

Süt ve süt ürünlerinin özellikle kemik sağlığı başta olmak üzere vücudumuzun birçok fonksiyonu açısından önemli besin gruplarından birisi olduğunu bildiren Prof. Dr. Uğur Coşkun, son dönemde özellikle erişkinlerde bazı kanserlerin riskini artırabileceklerine yönelik endişeler bulunduğunu bildirdi.

Tıbbi Onkoloji Uzmanı Prof.Dr. Uğur Coşkun, geçtiğimiz günlerde Micheal Orlich ve arkadaşları tarafından süt ve süt ürünleri tüketiminin prostat kanseri riski açısından incelendiği bir çalışma yayınlandığını bildirdi. Coşkun, American Journal of Clinical Nutrition dergisinde yayınlanan bu çalışmada süt ürünlerinin özellikle de süt tüketiminin fazla olduğu erkeklerde, daha az tüketenlere kıyasla prostat kanseri riskinin daha fazla olduğunu belirtti. Prof. Dr. Uğur Coşkun araştırma hakkında şu bilgileri verdi:

“Başlangıçta kanseri olmayan 28 bin erkekte yapılan analizde, günde yaklaşık 2 bardak yani 430 gram süt veya süt ürünü tüketen erkeklerde, haftada yarım bardak süt veya süt ürünü tüketenlere göre (yaklaşık günlük 20 gram) prostat kanseri riski yüzde 25 daha fazla bulunmuş. Aynı çalışmada yapılan analizde süt ürünleri dışında kuruyemiş, turpgiller ve diğer yeşil sebzeler gibi kaynaklardan alınan kalsiyumun prostat kanseri riskini artırmadığı saptanmış. Buna göre deniyor ki süt ve süt ürünlerinin prostat kanseri riskini artırıcı etkisi kalsiyuma bağlı değil, süt ürünleri içerisindeki başka etmenlere bağlı olabilir.”

Prostat kanserinin hormona duyarlı bir kanser türü olduğunu söyleyen Prof. Dr. Coşkun, süt ve süt ürünleri içerisinde yer alan insülin benzeri büyüme faktörüne benzer uyarıcı moleküller bu artmış prostat kanseri riskinden sorumlu olabileceğini belirterek, “Bu çalışmada ortaya konulan risk artışı gerçekten önemli fakat daha büyük analizlerle ortaya konulmalı ve netleştirilmeli. Özellikle prostat kanseri riski fazla olduğu düşünülen erkeklerde süt ve süt ürünlerinde kısıtlamaya gidilebilir. Bu kişilerde yulaf, soya ve benzeri süt ürünleri diyetisyen önerileriyle takviye amacı ile kullanılabilir” dedi.

Haftanın Öne Çıkanları

Çanakkale’de cinnet geçiren şahıs annesini ve babasını öldürdü

2022-06-11 22:07 - Gündem

Sağlık ve mobilite teknolojilerinde yol haritası hazır

2022-06-09 09:03 - Sağlık

Bezmialem Üniversitesi ve UGEP işbirliğindeki AB projesi başladı

2022-06-06 19:30 - UGEP Haberleri

Laf attıkları kızları arabayla ezdiler, o anlar güvenlik kameralarına yansıdı

2022-06-10 15:28 - Gündem

Kayseri Erciyes Üniversitesi'nin bahar şenliğinde muhteşem koro

2022-06-07 06:20 - Gündem

Yalova sahilinde zehirli pusula denizanası görüldü

2022-06-09 09:19 - Yaşam

Derince’den Bilecik’e geziler devam ediyor

2022-06-11 12:41 - Kültür & Sanat

Maça saatler kala futbolcuları hastanelik olan Ilıcaspor, turnuvadan ihraç edildi

2022-06-09 13:16 - Spor

Cezaevinde saldırıya uğrayan infaz koruma memuruna 15 dikiş atıldı

2022-06-06 21:55 - Gündem

Eura 24 Yazarları ve UGEP yöneticileri İstanbulda bir araya geldi

2022-06-05 20:36 - UGEP Haberleri

İlgili Haberler

İngiltere’de 16 Yaş Altına Enerji İçeceği Satışı Yasaklanıyor

13:32 - Sağlık

DSÖ’den Ebola Alarmı: Almanya’da Risk Çok Düşük

08:10 - Sağlık

Sahte Virüs’ün Sahte Aşıcıların Haksız Kazançları Mahkemeden Döndü

08:48 - Sağlık

“Zayıfların Sırtından Tasarruf Olmaz”

09:25 - Sağlık

2030’a Doğru “İtiraz Sistemi” Tartışması

18:48 - Sağlık

Günün Manşetleri

Trump: Hürmüz Boğazı Mayınlardan Temizlendi, Deniz Trafiğine Açıldı

23:18 - Politika

Avrupa’nın Tarlaları Kavruluyor

16:38 - Ekonomi

Almanya’da AfD Alarmı

16:22 - Politika

Moskova’dan Kuzey Kore hamlesi: 50 Bin Askerin Konuşlandırılması Planlanıyor

16:02 - Politika

Berlin’de Kiralar Kontrolden Çıkıyor

11:28 - Yaşam